Саопштење Друштва директора школа Србије поводом дописа Министарства просвете од 25. 2. 2015. године директорима школа
Поводом дописа Министра просвете науке и технолошког развоја од 25. 2. 2015. године Управни одбор „ДДШС“ даје следеће саопштење.
Овај допис, позивајући се на чл.14 Закона о штрајку, тражи од директора школа да без вођења дисциплинског поступка радницима који су у законитом штрајку умањују зараду за фебруар месец , и самоиницијативно без решења примењују чл.106 Закона о раду. Оваквим поступањем директор школе чини више преступа.
Прво што самоиницијативно умањује зараде радницима, а друго што истовремено долази под удар члана 15, став 2 Закона о штрајку, који каже да „послодавац не сме да спречи запосленог да учествује у штрајку нити да употребљава мере принуде ради окончања штрајка, као ни да по основу не учествовања у штрајку предвиди повољнију зараду …за запослене који не учествују у штрајку.“ Такође, допис је уопштен и оставља директорима школа да сами одреде колико ће умањити зараду што ће произвести, ако се примени, различите ситуације у пракси, с обзиром на специфичности „времена проведеног на раду“ за наставнике. Ово може довести до тужби радника, које не само да могу произвести примену члана 63 тачка 10а и довести до разрешења директора, што је у овој ситуацији најмање битно лично за директоре, али може проузроковати велике штете по Буџет Републике Србије.
Имајући у виду ситуацију у школама Друштво директора школа Србије апелује на Министра просвете да овај допис повуче и да мудро и стрпљиво сви схватимо озбиљност ситуације, да се не би угрозила школска година и да би се сачувао просветни систем , који у овом тренутку као и до сада почива на ентузијазму наставника, директора школа и запослених у просвети.
У том смислу позивамо обе стране и Министарство просвете и Синдикате да не доносе једностране одлуке и да се хитно формира тројна комисија, која би била састављена од најодговорнијих људи из Министарства просвете, Синдиката и Друштва директора школа Србије која би спречила хаос у школама и разумним потезима спречила да се угрози школска година и сачувала просветни систем у Србији.
Стицање и преношење знања почива пре свега на љубави, сарадњи и поверењу између учесника у том процесу, а када се све то сведе на „законску преписку“ између Министарства, директора и наставника онда је то пораз свих нас, али и пораз читавог друштва. Учинимо све да до тога не дође и тиме дајмо шансу будућности ове земље и нашим младим људима.